torsdag den 3. september 2015

Tunesisk Hækling til dig og din bolig - udkommer i dag!


Jeg har flyttet min blog til pernillecordes.com Du er meget velkommen til at kigge forbi. Mvh Pernille 



I dag udkommer min nye bog om tunesisk hækling på Turbine Forlaget. Det er en stor og inspirerende bog med 30 tunesiske hækleopskrifter med flotte mønstre i varierende sværhedsgrader.

Bogen indeholder også en stor trin-for-trin fotoguide - så med denne bog får du både masser af opskrifter, og du lærer samtidig mange forskellige tunesiske hækleteknikker.

I bogen kan du lære: 
  • At slå op og lukke af, så du får pæne kanter hele vejen rundt
  • Tunesisk hækling med flere farver - både Fair Isle teknik og Intarsia teknik
  • Basismaskerne: Tunesisk ret, tunesisk glat, tunesisk vrang, tunesisk helmaske og tunesisk stangmaske
  • Hvordan du hækler rundt med den tunesiske hæklenål med dobbeltkrog
  • Hvordan du hækler en cirkel fra midten og ud, samt hvordan du hækler en cirkel med venderækker
  • Tunesiske lacemønstre og strukturmønstre
  • Hvordan du ændrer en opskrift, så den passer til dine ønskede mål
  • Finesser og sammensyning 
Glæd dig til masser af inspiration - om du er nybegynder eller avanceret vil du finde udfordringer og gode tips og teknikker, der passer lige til dig!

Du kan købe bogen i min webshop Englegarn - hvis du ønsker det, så signerer jeg den til dig personligt! 






Clutchen (kuverttasken) har et spændende zig-zag mønster, som jeg selv har skabt.

Det fine Ipad-cover er præget af et norsk setesdal mønster, hvor motivet er hæklet med tunesiske vrangmasker - derved den fine struktur.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar