fredag den 28. august 2015

Der må være en strikket lomme!

Jeg har flyttet min blog til pernillecordes.com Du er meget velkommen til at kigge forbi. Mvh Pernille 

En strikket lomme kan der vel altid blive plads til, ikke? 

Her er to små lommer med rundede hjørner, som du nemt kan strikke og sætte på din striktrøjer. 

Lommerne er hurtige at strikke og kan pyntes med din yndlingstrikke-teknik, et lille broderi eller striber. De sys på til allersidst. 




Denne lomme er strikket i ret med en midterpassage, hvor jeg strikker ret over alle m på retsiden. På vrangsiden er der strikket *1 vr, 2 r* over den midterste del af lommen.



Denne lomme er helt enkel i retstrik.


Opskrift på strikket lomme med rundede hjørner
  • Mål bredden på hånden og læg 1-2 cm til. 
  • Slå det ønskede antal masker op minus 4-6 masker.
  • Strik 1 p i ønsket strikketeknik
  • På de følgende 4-6 pinde laves en udtagning i slutningen af hver pind
  • Fortsæt herefter lige op til ønsket højde.
Jeg har brugt Englegarn Merino Fine og pinde nr. 3. Jeg har slået 15 m op og taget ud til 21. 

Lommerne er 8 cm brede og 8 cm høje - én af dem kommer på en lille retstrikket babycardigan med hætte, som jeg designer til min vinterkollektion 2015.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar