fredag den 21. august 2015

Strik to ærmer på én gang!


Jeg har flyttet min blog til pernillecordes.com Du er meget velkommen til at kigge forbi. Mvh Pernille 

Strik to ærmer på en gang



Hvad er fordelene ved at strikke begge ærmer samtidig?

  • Indtagninger og evt mønster bliver placeret ens på begge ærmer
  • Det er nemt - og så er du færdig med begge ærmer samtidig
Hvordan gør man?
  • Du skal bruge én lang rundpind og 2 nøgler garn
  • Slå masker op til det ene ærme, skift til det andet garnnøgle og slå så masker op til det andet ærme.
  • Du strikker herefter i denne rækkefølge:
    Strik fra retsiden over det første ærme, herefter over det andet ærme. Vend strikketøjet!
    Strik fra vrangsiden over det andet ærme, herefter over det første ærme.
  • Sæt en markør i højre side af det første ærme - så ved du, hvor du er startet.

TIP! Vær opmærksom på, og huske at skifte fra det ene garnnøgle til det andet. Læg mærke til, hvordan du kan vende strikketøjet uden at garnerne snos om hinanden.


Her har jeg vist, hvordan du strikker to ærmer på én gang, når ærmerne strikkes frem og tilbage på pinden. 

Du kan også sagtens strikke to ærmer på én gang og samtidig strikke dem rundt ved Magic Loop-metoden. Den viser jeg en anden gang.

På billedet er brugt Englegarn Merino Fine og Knit Pro Karbonz Rundpinde, som lige for tiden er mine favorit strikkepinde.

God strikkelyst !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar